Google Ads ar SEO: kas geriau Jūsų verslui?

Turinys

    SEO ir Google Ads šiai dienai yra pagrindiniai SEM (paieškos variklių rinkodaros) komponentai bei vienos svarbiausių skaitmeninės rinkodaros kampanijų priemonių. Nors egzistuoja daug panašumų ir skirtumų, šių priemonių naudojimas visada skatino interneto rinkodaros specialistus dalyvauti nesibaigiančiose diskusijose, kuri iš jų yra geresnė. Taigi, kuri iš jų iš tikrųjų yra geresnė būtent Jūsų verslui? Šiame straipsnyje demistifikuosime SEO ir Google Ads, kad išsiaiškintume, kaip jos veikia, ir nustatytume Jums geresnį variantą.

    SEO vs Google Ads

    Kas yra Google Ads?

    Tai – Google valdoma reklamų platforma, kuri leidžia talpinti reklamas paieškos rezultatų puslapiuose bei kitų svetainių reklaminiuose plotuose. Reklamų užsakovai gali mokėti kiekvieną kartą, kai lankytojas paspaudžia jo skelbimus, patalpintus svetainėse, kurios dalyvauja Google Ads programoje. Tai vadinama PPC (Pay-Per-Click). Google Ads modelį galima laikyti dideliu aukcionu, kuriame reklamuotojai varžosi dėl riboto reklamos ploto.

    Google ekonominio poveikio ataskaitoje nurodoma, kad Google reklamas naudojančios įmonės iš kiekvieno 1 euro, panaudoto skelbimams, vidutiniškai uždirba 2 eurus. Tikėtina, kad šis skaičius bus daug didesnis, jei Google reklamų valdymą pavesite PPC agentūrai. Kito Search Engine Watch atlikto tyrimo duomenimis, 72 % įmonių, kurie naudoja Google Ads, dėl teigiamų rezultatų planuoja didinti PPC išlaidas. Tai reiškia, kad tinkamai įgyvendinus Google reklamas jų potencialas yra labai didelis. Tačiau, jei tai padarysite neteisingai, investicijos neatsipirks.

    Pagrindiniai Google Ads privalumai

    • Reklamos rodomos Google paieškos rezultatų viršuje ir apačioje. Tai reiškia, kad Jums nereikia rūpintis reitingavimu, kaip SEO.
    • Naudojantis Google reklamomis lengviau apskaičiuoti investicijų grąžą. Daugelis rinkodaros specialistų turi galimybę planuoti atitinkamus PPC biudžetus.
    • Naudodamiesi Google Ads įmonės gali reklamuotis ne tik paieškos puslapių rezultatuose, bet ir svetainėse, kuriose naudojamas Google Adsense.
    • Palyginti su SEO, Google Ads rezultatai yra greitesni.

    Pagrindiniai Google Ads trūkumai

    • Kai tik nustojate naudoti Google Ads, klientų srautas greitai sumažėja.
    • Sukurti rezultatus duodančią Google Ads kampaniją yra labai sudėtinga.
    • Naudojant Google Ads labai sunku segmentuoti rinkodaros kampaniją.

    Kas yra SEO?

    SEO (optimizavimas paieškos sistemoms) – tai rinkodaros metodas, kuris daugiausia dėmesio skiria paieškos sistemoms aktualiam turiniui gauti. Pagrindinis SEO tikslas – padėti Jūsų verslui gauti geresnę poziciją organiniuose (tai yra nemokamose) paieškos rezultatuose. Jei tinkamai įgyvendinsite SEO, jis padės didinti nuorodų į Jūsų svetainę skaičių ir klientų įsitraukimą.

    Pole Position Marketing teigimu, didesnės įmonės, palyginti su mažomis, yra labiau linkusios įgyvendinti SEO strategijas. 2014 ir 2015 m. tyrimas nustatė, kad apie 30 proc. įmonių, kuriose dirba 10 ar mažiau darbuotojų, yra linkusios įgyvendinti SEO strategiją. Tačiau daugiau nei 11 darbuotojų turinčiose įmonėse šis procentas išauga iki 45 %.

    Pagrindiniai SEO privalumai

    • SEO užtikrina laipsnišką nemokamą ir labai tikslingą srautą. Tai skiriasi nuo Google reklamų, kurios verčia vartotojus mokėti už kiekvieną paspaudimą arba 1000 parodymų.
    • SEO suteikia verslui didesnį žinomumą, ypač auditorijai, kuri ieško būtent šio verslo pasiūlymų.
    • SEO srautas suteikia didesnę konversijos tikimybę.
    • SEO padeda naudotojams skatinti verslo augimą kuriant savo auditoriją.
    • SEO skatina srautą net nustojus skelbti turinį.
    • Tai geriausia priemonė Jūsų prekės ženklo autoritetui pramonėje didinti.

    Pagrindiniai SEO trūkumai

    • SEO rezultatams pasiekti reikia daug laiko.
    • Reikia ilgai laukti investicijų atsipirkimo.
    • Nors galima manyti, kad Google reklamos kainuoja daugiau, nes suma skaičiuojama pagal paspaudimus ar parodymus, SEO yra toks pat brangus, ypač konkurencingose nišose.
    • Neturite garantijos, kad užimsite pozicijas pirmuosiuose puslapiuose.
    • SEO nėra tiesiogiai kontroliuojama, be to, yra rizika būti nubaustam už tai, kad nesilaikoma besikeičiančių paieškos sistemos taisyklių.

    Taigi, ką pasirinkti?

    Norėdami nustatyti, ar naudoti Google Ads, ar SEO, turite atidžiai išanalizuoti verslo tikslus. Jei turite nedidelį biudžetą arba tik įkūrėte verslą, apsvarstykite galimybę pradėti nuo SEO, o pasiekus tam tikrą augimo lygį naudoti Google reklamą. Nereikėtų žiūrėti į SEO ir Google Ads kaip į priešingas rinkodaros strategijas – veikiau turėtumėte jas suderinti, kad galėtumėte naudotis kiekvienos iš jų teikiama nauda. Jei tiesiog rinksitės vieną variantą, yra tikimybė, kad neteksite didelio srauto ir naudos, kurią teikia kitas variantas. Nusprendę naudoti Google reklamas, SEO arba abu šiuos būdus, būtinai nustatykite tikslus ir laikui bėgant palaipsniui peržiūrėkite, ar Jūsų strategija veikia.